NIE dla tarczy

19 08 2008 :: gosia małochleb

krakow manifestacja przeciwko tarczy antyrakietowej Czy zapytano Cię co sądzisz o lokalizacji tarczy antyrakietowej na terenie Polski? Nie. Nic straconego. Nadarza się doskonała okazja do wypowiedzenia się. Kiedy? Podczas zaplanowanych na jutro pikiet. Środa 20 sierpnia to dzień podpisania umowy między Polską a Stanami Zjednoczonymi, wtedy m.in. w Warszawie i Krakowie odbędą się manifestaje. W Krakowie pikieta rozpocznie się o g. 18 pod Magistratem na pl. Wszystkich Świętych 3/4.

Jak piszą na swojej stronie internetowej organizatorzy piekiety, Inicjatywa Stop Wojnie:

Wstępne porozumienie dotyczące instalacji w Polsce baz rakietowych USA w ramach programu tzw. “tarczy antyrakietowej” zostało zawarte! Wbrew woli społeczeństwa podjęto decyzję, która na dziesięciolecia włączy Polskę w politykę zagraniczną i wojskową Stanów Zjednoczonych. W środę ma nastąpić oficjalne podpisanie umowy przez sekretarz stanu USA Condoleezzę Rice. Będziemy wtedy protestować. Niech rządzący usłyszą nasz głos: nie chcemy być tarczą USA! Nic o nas bez nas!

Subskrybuj RSS


Komentarze

  1. jah :: 19 08 2008

    Wrocław się nie załapał?

  2. Dziunia :: 19 08 2008

    Jak będzie konflikt zbrojny to rakiety rusków będą skierowane w USA a nie w Polskę. A kto jak nie USA nam teraz zmodernizuje armię. Poza tym historia pokazuje, że Europie Polska nie ma co ufać, bo w najgorszym wypadku nas przehandlują.

  3. wymagane :: 19 08 2008

    już po frytkach

  4. JarMark :: 19 08 2008

    @ Dziunia

    Oj, Dzinia, Dziunia – strasznie naiwna jesteś :)
    Zgadzam się wprawdzie, że Polska Europie nie ma co ufać, bo ma raczej przykre doświadczenia.

    Jednak USA to nie jest świetny, mądry, sprawiedliwy, uczciwy i pokojowo nastawiony “przyjaciel” tylko cwany, bezczelny, zarozumiały, chytry i pełen tupetu cham, dla którego liczy się tylko kasa i który sprzedałby własną matkę za litr benzyny.

    Chciałbym żyć w kraju, w którym nie stacjonują ŻADNE wojska i jakiekolwiek instalacje wojskowe jakiegokolwiek obcego Państwa!!!

    Po co nam to? Na cholerę?

    Tym Panom (Amerykanom) już też dziękujemy

  5. Dziunka :: 20 08 2008

    Być może jestem naiwna jak baba, ale także myślę, że w życiu trzeba sobie jakoś radzić i widzę w tym własny interes Polski. Mnie nie obchodzi czy to jest przyjaciel czy nie cham czy nie. Dla mnie liczy sie to, że nasza armia się wzbogaci. No chyba, że znasz inny na to sposób:)

  6. marcin wójcik :: 20 08 2008

    @jah

    dziwne, że Wrocław się nie załapał, może środowisko antywojenne za słabe.

  7. marcin wójcik :: 20 08 2008

    a co do samej tarczy, to naprawdę dziwią mnie postawy typu Dziunia, która naiwnie wierzy, że USA zainwestuje w naszą armię. Ciekawe ile naszych podatkowych pieniędzy to będzie kosztować. domyślam się, iż o wiele więcej niż deal z samolotami f16.

    poza tym, tak jak pisze JarMark, ja również uważam, iż tarcza nam jest do niczego nie potrzebna, ba może być nawet ogniskiem problemów, z którymi obecnie Polska się nie boryka.

    od instalacji tarczy i sciślejszej militarnej współpracy z USA, jest tylko mały krok do działań typu “false flag“, a następnie zacieśniania kontroli obywateli pod pozoroem zapewnienia nam większego bezpieczeństwa.

    dla mnie jest jeszcze jedna strona takich pseudobezpiecznych instalacji. to zwyczajne rozpraszacze uwagi od prawdziwych zagrożeń jakie na nas czyhają, a mało kto je zauważa. Wielkie korporacje i chroniona patentami modyfikowana genetycznie żywność. polecam zobaczyć świat wg monsanto by przekonać się kto w niedługim czasie może trzymać nas za gardło.

  8. gosia małochleb :: 20 08 2008

    Dodam do całej sprawy jeszcze jedną kwestię – pytanie. Czy Polska, która od lat boryka się z najeźdźcami, jak nie ze Wschodu to z Zachodu, nie należy się wreszcie odpoczynek?
    Może nawet tej rangi, jaki ma to zagwarantowana Szwajcaria (od roku 1815 ) oraz Austria (od roku 1955) w postaci statusu Panstwa wieczyście neutralnego.
    Nie dość przelanej krwi naszych przodków, nie dość strchu przy inwazjach na kraje nie tak znów daleko leżące od Polski, jak Irak, Liban czy Gruzja. Może zamiast ślepo wierzyć, że USA pomogą nam, zabezpieczmy się abyśmy niegy nie musieli czekać i ślepo wypatrywać na horyzoncie ich pomocy, która… nie nadejdzie.

  9. Dziunka :: 20 08 2008

    Masz rację w wielu miejscach Marcin. F16 to kompletna porażka naszego rządu – to się dało inaczej załatwić.
    Ale napisz mi proszę, jeśli nie zgadzasz się na tarczę: Jaka jest alternatywa, skąd wziąć pieniądze na unowocześnienie armii? Skoro nie zgadzasz sie na tarczę to pewnie masz jakiś pomysł.

    Aha zgadzam się też z tym, że problem tarczy m.in. i inne tematy są sztucznie pompowane i odwracają uwagę od ważnych spraw, takich jak gnetycznie modyfikowana żywność.
    Pikieta przeciwko tarczy nic nie da. Pikiety zazwyczaj nic nie dają.
    Ja mogę chronić tylko siebie, bo nie zmienię nic protestując przeciwko modyfikowanej żywności. Jedyne co mogę zrobić, to chronić siebie i czytać etykiety na opakowaniach w spożywczaku, co robię i polecam wszystkim.
    cheers
    :)

  10. gosia małochleb :: 20 08 2008

    @ Dziunka

    Ależ możesz zrobić dużo więcej. NIe tylko czytać etykiety (super że jestes świadomym konsumentem), możesz też od sprzedawców rządać aby sprowadzali produkty przyjazne Tobie, Twoim bliskim i środowisku naturlanemu. Ważne abyśmy wszyscy zaczęli wspierać tych co mogą i jeszcze chcą – produktować dla nas żywność nie skażoną, nie nasączaną sztucznymi barwnikami, poprawiaczami smaku i zapachu. Aby to co MUSIMY zjeść, wypić, nakarmić bliskich nie dało konsekwencji w problemach zdrowotnych, które w najlepszy sposób odbierają radość z życia.
    Protest ma sens. Protest to wyrażenie swojego zdania. Zdania, do ktrórego wyrażania mamy prawo – choćby nie wiem co mówili i robili rządzący, aby nam zamknąć usta strachem.

  11. Dziunka :: 20 08 2008

    HELLO GOSIU
    No właśnie rządam w ten sposób, że sprawdzam i kupuję to co zdrowe a nie kupuję modyfikowanego. Inaczej w kraju gdzie gospodarka rynkowa zmusić sprzedawcy nie mogę. No chyba, że zostanę polityczką i zmienię ustawy:) Jeśli protest służy temu by wypowiedzieć swoje zdanie to masz rację to ma sens – trzeba korzystać z tego, że teraz nam wolno to robić.
    pozdrowienia

  12. Artur :: 20 08 2008

    Co do F-16, takie same samoloty w tym samym czasie kupił Izrael z tym, że wyposażył je we własną awionikę. To samo powinna była zrobić Polska lub kupić od Izraelczyków ich elektronikę. F-16 był o wiele lepszy niż plastikowy Grippen czy Mirage, którego konstrukcja ma na karku 5 dekad. Co do armii, Polska leży w takim miejscu, że brak nowoczesnego sprzętu oraz zawodowej armii w przyszłości mogłyby mieć opłakane skutki.

  13. marcin wójcik :: 20 08 2008

    Jestem przeciwko instalacji tzw. tarczy, bo nie wierzę, że zagwarantuje ona Polsce bezpieczeństwo, tak samo jak nie wierze, że posiadanie broni przez obywateli zwiększyłoby ich bezpieczeństwo.

    Położenie Polski z historycznego punktu widzenia zdaje się być nienajlepszym, ale czy w świecie gdzie wojny wybuchają na tle walki o dostęp do źródeł energii, a dokładnie o ropę, której my nie mamy, czy naprawdę mamy się kogokolwiek obawiać?

    poza tym dlaczego mamy trzymać z USA, skoro gaz kupujemy od Rosji? dla równowagi? A jak Roja zakręci nam kurek, to co Stany zmuszą Rosję by go odkręciła.

  14. Dziunia :: 20 08 2008

    Wiecie co, dzisiaj się dowiedziałam z inernetu po naszej miłej dyskusji, że jest jeszcze coś takiego jak HAARP. Poczytajcie w internecie i zobaczcie takie wideo

    oraz takie

    To są nagrania zrobione tuż przed trzęsieniem ziemi w Chinach.
    A przed Haarpem to nasz żaden Patriota nie wybawi i to jest smutna prawda.

  15. Artur :: 20 08 2008

    Rosja gaz i ropę komuś sprzedawać musi. Polska jest niemałym rynkiem zbytu. Ale powoli należałoby myśleć nad alternatywni źródłami gazu i ropy oraz o elektrowniach atomowych, wiatrowych i wodnych. Ropę można też otrzymywać z węgla, którego mamy pełno.

    Jak mówi przysłowie przezorny zawsze ubezpieczony. Bliski Wschód i Rosja rosną w siłę, również militarną. Gdyby doszło do takiego ataku jak na Gruzję mając kilka baterii Patriotów możemy zestrzelić tyle samolotów ile jest rakiet w naszym arsenale, a samolotami wielozadaniowymi można zatrzymać przemarsz wrogich wojsk.

    Historia uczy, że bloki pokojowe nie zawsze są trwałe. Dostać nam się może nawet za to, że opowiemy się za którąś ze stron konfliktu. Jednak NATO wydaje się być stabilnym sojuszem. Jednak jak wiadomo z dnia na dzień nikt nam nie pomoże i w razie ataku przez kilka dni musielibyśmy się bronić. A do tego jak wiadomo potrzeba sprzętu.

  16. Łukaszek :: 20 08 2008

    “The future is no visa” – to powinna być nasza karta przetargowa w sprawie tarcz. I śmiać mi się chciało gdy słuchałem dziś słów pani Rice mówiącej w jakiej to my nie żyjemy przyjaźni. Jeszcze będą kłopoty z tą tarczą.

  17. ja :: 21 08 2008

    |w świecie gdzie wojny wybuchają na tle walki o |dostęp do źródeł energii, a dokładnie o ropę, |której my nie mamy, naprawdę mamy się |kogokolwiek obawiać.

    Ciekawe stwierdzenie, a moglbym sie dowiedziec jaka ropa, znajduje sie w Darfurze, Sudanie czy wielu innych miejscach na swiecie, gdzie trwaja konflikty zbrojne, o ktorych media nie informuja.

    Patrzenie na konflikty zbrojne przez pryzmat Iraku, Gruzji, Iranu, ze uzyje ulubionego przez wydawce zwrotu, to nic innego jak egoizm obywatela krajow wyzej rozwinietych…

  18. marcin wójcik :: 21 08 2008

    @ja

    Twój przykład – Sudan – tylko potwierdza moją tezę. Ludzie walczą o zasoby naturalne. w przypadku największego kraju w Afryce kontrolującego tak cenną rzekę jak Nil oraz posiadającego złoża ropy naftowej, żelaza, cynku, wolframu, a także srebra i złota, zdaje się, że są powody do wojny. Zresztą w rejonach, gdzie dostęp do wody pitnej jest trudny i o nią można prowadzić wojny.

    A Polska, wbrew temu co się wydaje większości, nawet wody pitnej nie ma aż tak dużo.

  19. f :: 21 08 2008

    Duzo ludzi bylo na protescie zaledwie 5 osob hehee :D

  20. Ania :: 30 03 2009

    Z punktu widzenia USA jest to tylko i wylacznie tarcza obronna przeciw atakowi np z Iranu! W polsce natomiast sie wydaje ze przed ewentualnym atakiem z Rosji.To nas nie ochroni przed zadnym atakiem z Rosji ze wzgledu na stosunkowo bliskie polozenie. Ta tarcza to wielkie nieporozumienie. Oni mysla w innych zupelnie kategoriach. Wiem bo przebywam w USA i dyskutowalam o tym z amerykaninem.

Imię (required)

Email (required)

Website

Komentuj